diumenge, 30 de gener de 2011

ACTIVITAT 2

LA LLENGUA I LES TIC

Activitat 2 28 de gener de 2011

ESCOLTAR
L'activitat que he realitzat amb els alumnes ha estat aquesta. El grup és el de 3r de diversificació i hi formen part 10 alumnes. L'activitat s'ha realitzat per parelles.
He aprofitat que estàvem treballant el gènere poètic per poder realitzar l'activitat. Atès que sempre han de de fer l'anàlisi mètrica i de la rima dels textos poètics que treballam i que de vegades tenen problemes per poder distingir els mots que rimen, he aprofitat per dur a terme aquesta activitat.
La programació de l'activitat seria la següent:
OBJECTIUS:
  • Distingir els mots que rimen d'una cançó o poema.
  • Analitzar si la rima és consonant o assonat.


METODOLOGIA:
L'activitat es farà per parelles. Cada membre del grup s'ha de repartir les tasques de manera que els dos components sapiguen fer tot el procés.


REFLEXIÓ:
La motivació per fer l'activitat ha estat molt alta. Els ha agradat molt i no han tingut cap dificultat per manejar el programa. Es podria utilitzar perfectament com a una pluja d'idees a l'hora de redactar un text o per fer hipòtesis i comprovacions en el procés de la lectura d'un text sobre un tema determinat.


LLEGIR
L'eina “bubl.us” per fer mapes conceptuals s'utilitzarà a l'hora de treballar la comprensió lectora de textos per poder expressar les idees que en podem extreure.
OBJECTIUS
  • Comprendre fragments de “Lo somni” de Bernat Metge.
  • Realitzar un mapa conceptual amb “bubl.us” sobre un fragment de l'obra de Bernat Metge “Lo somni”.
CONTINGUT
  • Biografia de Bernat Metge.
  • Estructura de “Lo somni”.
  • Els mapes conceptuals.
METODOLOGIA
L'activitat es farà per parelles a l'aula d'informàtica del centre. Els resultats es posaran a la pàgina del grup (document amb google docs que tenim, del grup)
Els resultats de les dues activitats s'han penjat al meu bloc

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada